هواپیما های مدل و مولتی روتور ها می توانند از سروو ها برای هر منظور استفاده کنند ،
از جمله : دکمه شاتر دوربین ، باز کردن چتر نجات یا رها کردن اشیاء .
این سروو ( سروو ها ) را خلبان می تواند مستقیما از طریق سوئیچ فرستنده
یا از طریق دستورات ارسال شده از ایستگاه زمینی یا به عنوان بخشی از مأموریت ، کنترل کند .
اتصال سروو به فلایت کنترل پیکس هاوک
در صورت استفاده از مولتی روتور ، سروو را به خروجی AUX OUT 1 تا ۴ وصل کنید .
از اتصال به خروجی های اصلی ۱ تا ۸ اجتناب شود زیرا این بروزرسانی ها در ۴۰۰ هرتز انجام می شود .
اگر از هواپیما یا ماشین کنترلی استفاده می کنید که همه پین ها در ۵۰hz به روز می شود ،
از پین های استفاده نشده ی MAIN OUT یا AUX OUT 1 تا ۴ می توانید استفاده کنید .
AUX OUT 5 و ۶ به طور پیش فرض قابل استفاده نیست زیرا به عنوان رله قرار داده شده اند .
با تنظیم پارامتر BRD_PWM_COUNT روی ۶ و تنظیم RELAY_PIN و RELAY_PIN2 به ۱- می توانید
این پین ها را به خروجی های Servo ( سروو ) تغییر دهید .
فلایت کنترل پیکس هاوک قابلیت تامین برق سروو را ندارد و باید برق مورد نیاز سروو ها را از BEC یا اسپید کنترل ها دریافت کنید .
کنترل servo به عنوان شاتر دوربین
سروو را می توان از سوئیچ auxiliary 7 یا ۸ در مولتی روتور شروع کرد .
اگر می خواهید سروو به یک موقعیت حرکت کند و پس از چند لحظه دوباره به موقعیت اصلی خود بازگردد ،
می توانید از یک دستور در ماموریت استفاده کنید .
موقعیت و ارتفاع مولتی روتور هر بار که سروو بکار گرفته شود در dataflash ثبت می شود .
بدی استفاده از روش شاتر دوربین این است که سروو فقط می تواند به دو حالت از پیش تنظیم شده منتقل شود .
کنترل سروو به عنوان سروو
روش سنتی کنترل یک سروو فقط به عنوان بخشی از یک مأموریت انجام می شود ( یعنی حالت AUTO ).
برای این کار دستور العمل های زیر را پیش بگیرید .
از ایستگاه زمینی خود به اتوپایلوت متصل شوید .
در صفحه Config/Tuning > Full Param eter List اطمینان حاصل کنید که SERVOx_FUNCTION ( یا RCx_FUNCTION )
برای سروو روی صفر تنظیم شده است
( یعنی SERVO9_FUNCTION = 0 باشد زمانی که سروو به AUX OUT2 پیکس هاوک متصل باشد ).
دکمه ی Write Params را فشار دهید .